اسلام کوئست
yemen
کاهش جمعیت ضربه سهمگین بر پیکر مسلمین --شماره پنجم :: کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله
----------------------
اصل‌ این‌ رساله‌ قسمتی‌ از جلد اوّل‌ «نور ملکوت‌ قرآن‌» می‌باشد ، که‌ به‌ تفسیر آیۀ : وَ لَا یَقْتُلْنَ أَوْلَـٰدَهُنَّ پرداخته‌ و به‌ جهت‌ اهمّیّت‌ مطالب‌ ، از آن‌ کتاب‌ استخراج‌ و بطور مستقلّ به‌ نام‌ «رسالۀ نکاحیّه‌» منتشر گردید .
و چون‌ در حین‌ طبع‌ این‌ رساله‌ که‌ از ارتحال‌ فقید معظّم‌ ، رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌ پنج‌ سال‌ می‌گذشت‌ و در این‌ مدّت‌ با عنوان‌ تنظیم‌ خانواده‌ و کنترل‌ جمعیّت‌ فعّالیّتهای‌ چشمگیری‌ به‌ وقوع‌ پیوست‌ ؛ حضرت‌ آیة‌ الله‌ علاّمه‌ اقدام‌ به‌ نوشتن‌ تذییلاتی‌ بر این‌ رساله‌ فرموده‌ و با عطف‌ جملۀ «کاهش‌ جمعیّت‌ ، ضربه‌ای‌ سهمگین‌ بر پیکر مسلمین‌» نام‌ رسالۀ نکاحیّه‌ را تفسیر نموده‌اند .
در این‌ تذییلات‌ که‌ شامل‌ سیزده‌ مطلب‌ میباشد مسألۀ کنترل‌ جمعیّت‌ از دیدگاه‌ قرآن‌ و اسلام‌ مورد تحلیل‌ قرار گرفته‌ و در آن‌ از سیاستهای‌ مزوّرانۀ استکبار در جهت‌ کاهش‌ قوّت‌ مسلمین‌ پرده‌ برداشته‌ شده‌ است‌ .
--------------
امام خامنه ای فرمود:
مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست.۱۳۹۲/۰۹/۱۹
-------------
امام خامنه ای فرمد:
یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، تن او میلرزد، این مسئله‌ی جمعیّت است.۱۳۹۲/۰۹/۱۹
--------------

امام خامنه ای

http://www.noorhadith.ir/

خبر گزاري قراني جمهوري اسلامي ايران www.iqna.ir

دريافت كد لوگو

قسمت پنجم

قسمت چهارم از اینجا


مشابهت‌ قانون‌ سقط‌ جنین‌ در کشورهای‌ کفر با عمل‌ اعراب‌ دوران‌ جاهلیّت‌


از آنچه‌ گفته‌ شد بدست‌ می‌آید که‌: تا چه‌ حدّ کشورهای‌ کفر در ضَلالت‌ و منهاج‌ پست‌ و زندگی‌ نکبت‌ بار و ذلّت‌زا فرو رفته‌اند؛ که‌ حکم‌ إسقاط‌ جنین‌ را در محاکم‌ و قوانین‌ خود مشروع‌ نموده‌اند و علناً حکم‌ به‌ امضا آدم‌کشی‌ می‌نمایند، و طفل‌ معصوم‌ یعنی‌ ثمره‌ حیات‌ و زندگانی‌ و بهترین‌ میوه‌ هستی‌ خود را در برابر چشمان‌ خود اعدام‌ میکنند و معذلک‌ خود را متمدّن‌ و کشورهای‌ پیشرفته‌؛ بلکه‌ لوادار تمدّن‌ میخوانند.


در حالیکه‌ این‌ اعمالشان‌أبداً با أعراب‌ دوران‌ جاهلیّت‌ تفاوتی‌ ندارد. آنها بچّه‌های‌ خود را می‌کشتند و زنده‌ بگور مینمودند، و اینان‌ بصورت‌ دیگر همان‌ کار را میکنند. غایة‌الامر بر اعمال‌ آنان‌ لعنت‌ و نفرین‌ می‌فرستند، و بر اعمال‌ خودشان‌ مرحبا و آفرین‌. تَـبًّا لَهُمْ وَ لِما عَمِلَتْ لَهُم‌ أیْدیهِمْ وَ لُعِنوا بِما فَعَلوا وَ بِما قالوا.


از اینجا نیز دستگیر میشود که‌: این‌ نوع‌ تمدّن‌ و این‌ کلمه‌ «تمدّن‌» غیر از بربریّت‌ و وحشی‌گری‌ و جاهلیّت‌ چیزی‌ نیست‌. منتهی‌ در کتابهای‌ لغتِ آنها کلمه‌ تمدّن‌ و مدنیّت‌ و مدینه‌ جای‌ خود را عوض‌ کرده‌اند؛ و مزوّرانه‌ و مکّارانه‌ بر روی‌ اعمال‌ منکر و زشت‌ خود، لعاب‌ زده‌ و با زرق‌ و برق‌ عوام‌ فریبانه‌ای‌ هَمَجیّت‌ خود را بر عالم‌ تحمیل‌ کرده‌اند.


در جائی‌ که‌ مانند انگلستان‌ عمل‌ لِواط‌ (آمیزش‌ مرد با همجنس‌ خود) را مشروع‌ کنند و در محاکم‌ إجازه‌ دهند و قانونیّت‌ آنرا از مجلس‌ أعیان‌ و مجلس‌ لُردها گذرانده‌ و به‌ تصویب‌ برسانند، دیگر از أمثال‌ قانونی‌ نمودن‌ سقط‌ جنین‌ و ماشابَهَه‌ نباید استبعاد کرد. اینها همه‌ اُموری‌ است‌ مشابه‌ با هم‌ بر اساس‌ برنامه‌ حیوانیّت‌، بلکه‌ أضلّ و خرابتر و تاریکتر. زیرا عمل‌ لواط‌ و یا سقط‌ جنین‌ عمدی‌ ابداً در حیوانات‌ دیده‌ نشده‌ است‌. و از اینجا عبارت‌ شریفه‌ قرآن‌: بَلْ هُمْ أَضَلُّ [25] و یا أَعْمَی‌ٰ وَ أَضَلُّ سَبِیلا [26] خوب‌ معنای‌ خود را روشن‌ میکند.


حرمت‌ سقط‌ جنین‌ از نطفۀ زنا در اسلام‌


در اسلام‌ سقط‌ جنین‌ گرچه‌ نطفه‌ آن‌ از زنا هم‌ منعقد شده‌ باشد حرام‌ است‌. و زنی‌ که‌ زنا کرده‌ است‌ و یا زنی‌ که‌ در اثر وَطْی‌ به‌ شُبهَه‌ آبستن‌ شده‌ باشد (یعنی‌ آمیزش‌ و مجامعت‌ با حرام‌ و بدون‌ عقد شرعی‌، بگمان‌ حِلّیّت‌ در شبهه‌ موضوعیّه‌. مثل‌ کسی‌ که‌ در شب‌ و یا در تاریکی‌، یا بواسطه‌ غلبه‌ خواب‌ و یا بیهوشی‌ با زن‌ اجنبیّه‌ با علم‌ به‌ آنکه‌ زن‌ اوست‌ و حلال‌ است‌ بیامیزد، و سپس‌ معلوم‌ شود که‌ آن‌ زن‌، زن‌ او نبوده‌ و حرام‌ بوده‌ است‌.) حقّ سقط‌ جنین‌ خود را ندارد. و اگر شهود نزد حاکم‌ شهادت‌ بر زنای‌ او دهند، حاکم‌ باید صبر کند تا بچّه‌اش‌ را بزاید وسپس‌ حکم‌ زنا، از حدّ و یا رَجْم‌ را درباره‌ او جاری‌ نماید. زیرا اجرای‌ حدّ در حال‌ حاملگی‌ موجب‌ ضرر و یا سقط‌ طفل‌ می‌شود، و این‌ جائز نیست‌.

چون‌ انسان‌ در این‌ أحکام‌ مُتقَن‌ و مستحکم‌ نظر میکند، معنای‌ یَهْدِی ‌بِهِ اللَهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَ'نَهُو سُبُلَ السَّلَـٰم‌ برایش‌ مکشوف‌ میگردد. ببینید چه‌ راههای‌ سلام‌ و سلامت‌ و عافیت‌ مطلقه‌، و اجتناب‌ و دوری‌ از هر فساد و خرابی‌ و تباهی‌ را قرآن‌ نشان‌ داده‌ و بدان‌ رهبری‌ نموده‌ است‌ !

چون‌ نطفه‌ در رحم‌ قرار گرفت‌، دیگر بهیچ‌ وجهی‌ نمیتوان‌ آنرا خارج‌ کرد؛ إخراج‌ آن‌ به‌ هر کیفیّتی‌ باشد سِقط‌ محسوب‌ می‌شود؛ و مستلزم‌ أداء بیست‌ دینار است‌.

عزل‌ [27] موجب‌ عدم‌ استقرار نطفه‌ در رحم‌ است‌، نه‌ اخراج‌ آن‌ بعد از استقرار. و معذلک‌ جواز آنهم‌ محلّ اشکال‌ است‌. و بنا بر فرض‌ حرمت‌، موجب‌ ده‌ دینار دیه‌ آن‌ است‌.

اشکالی‌ که‌ در عزل‌ میباشد اینست‌ که‌: در زن‌ عقدی‌ دائمی‌، نطفه‌ حقّ اوست‌ و مرد نمیتواند بدون‌ رضایت‌ او عزل‌ کند؛ و هر بار که‌ عزل‌ کند باید دیه‌ آنرا به‌ زوجۀ دائمیّه‌ خود بدهد.

و همانطور هم‌ که‌ دیدیم‌، ریختن‌ نطفه‌ در رحم‌ نیز حقّ مرد است‌؛ و زن‌ بهیچوجه‌ من‌ الوجوه‌ چه‌ دائمیّه‌ باشد و چه‌ منقطعه‌ نمیتواند مرد را مجبور به‌عزل‌ کند.

نطفه‌ در حقیقت‌، مادّه‌ اوّلیّه‌ سرشت‌ انسان‌ (همچون‌ تخم‌ مرغ‌ و یا تخم‌ سیب‌) است‌ که‌ پس‌ از طیّ مراحل‌ و منازلی‌ ـ که‌ در ابتداء خاک‌ بوده‌ و بعداً با آب‌ مخلوط‌ شده‌، و درجات‌ و مراتبی‌ را در سیر استعداد طبعی‌ و طبیعی‌ خود طیّ کرده‌ است‌ ـ اینک‌ قابلیّت‌ آن‌ برای‌ مبدأ تکوین‌ انسان‌ تامّ و تمام‌ شده‌، و پس‌ از سیر مدارج‌ حرکت‌ جوهریّه‌ در رحم‌، تبدیل‌ به‌ یک‌ انسان‌ کامل‌ می‌شود.

عزل‌ یعنی‌ این‌ استعداد وقابلیّت‌ قریب‌ به‌ فعلیّت‌ را ضایع‌ نمودن‌، و مبدأ سرشت‌ و آفرینش‌ یک‌ انسان‌ را که‌ تا این‌ سر حدّ پیش‌ آمده‌ است‌ فاسد کردن‌ و نابود ساختن‌ و در بوته‌ اعدام‌ سپردن‌؛ و لذا دیدیم‌ که‌ در این‌ امر طبق‌ روایت‌ وارده‌ در «مجمع‌ البیان‌» رسول‌ أکرم‌ صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ گفته‌اند: الْعَزْلُ هُوَ الْوَأْدُ الْخَفِیُّ [28] یعنی‌: عزل‌ نمودن‌، در حکم‌ و طراز همان‌ زنده‌ به‌ قبر نمودن‌ طفل‌ است‌. غایة‌ الامر این‌ نتیجه‌ در عزل‌ پنهان‌ است‌، و در وَأْد آشکارا و ظاهر.


مفاسد عزل‌ و خوردن‌ داروهای‌ ضدّ حیض‌ و ضدّ حاملگی‌


عزل‌ دو ضرر کلّی‌ برای‌ مرد و زن‌ دارد. البتّه‌ ضرر مزاجی‌ و جسمی‌، غیر از ضررهای‌ روحی‌.


أمّا درباره‌ مرد، موجب‌ کسالت‌ اعصاب‌ می‌شود؛ و در اثر تکرار به‌ حدّی‌ میرسد که‌ درمانش‌ صعب‌ می‌گردد.


أمّا درباره‌ زن‌، موجب‌ پیدایش‌ مرضی‌ در رحم‌ به‌ نام‌ غدّۀ فیبْرُم‌ و أحیاناً سرطان‌ رحم‌ می‌شود که‌ در اثر تهیّج‌ رحم‌ برای‌ غذای‌ آن‌ که‌ نطفه‌ است‌، و سپس‌ آنرا بدون‌ غذا و گرسنه‌ گذاردن‌ پیدا می‌شود.


خوردن‌ دارو برای‌ جلوگیری‌ رحم‌ از پذیرش‌ نطفه‌، و آبستن‌ نشدن‌ زنان‌ که‌ امروزه‌ بصورت‌ قرص‌ متداول‌ و معمول‌ شده‌ است‌ ضررهای‌ مزاجی‌ شدید دارد، و موجب‌ کسالت‌ اعصاب‌ و در بعض‌ از احیان‌ منجرّ به‌ جنون‌ و دیوانگی‌ است‌.

و علاوه‌ موجب‌ کسالت‌ قلب‌ [29] و سرطان‌ رحم‌ و اختلال‌ جریان‌ خون‌، و بهم‌ خوردن‌ سیر طبیعی‌ و عمل‌ طبیعی‌ غُدَد و ترشّحات‌ زائده‌، و امراض‌ فراوان‌ دیگری‌ است‌ که‌ دست‌ بگریبان‌ جوامع‌ فقیر بشر شده‌ است‌.

خوردن‌ این‌ داروها به‌ هر صورت‌ و به‌ هر کیفیّتی‌ که‌ باشد، و با هر فورمولی‌ که‌ ساخته‌ شود، موجب‌ قطع‌ جریان‌ حیض‌ در اوقات‌ معیّنه‌ و مشخّصه‌ می‌گردد؛ و موجب‌ عدم‌ قبول‌ رحم‌ نطفه‌ را در خود می‌شود؛ و عواقب‌ وخیمی‌ را در پی‌ دارد.


و لذا بهداری‌ در زمان‌ طاغوت‌ که‌ ابداً نظری‌ بحال‌ ضعفاء و مصلحت‌ آنان‌ نداشت‌، برای‌ ترغیب‌ و تحریص‌ مردم‌ به‌ نازائی‌ و عقیم‌ شدن‌ و بچّه‌ نیاوردن‌، به‌ مقدار فراوان‌ از این‌ دارو را در درمانگاههای‌ عمومی‌ دولتی‌ مجّاناً در اختیار زنان‌ میگذاشت‌؛ و زنان‌ مسکین‌ هم‌ مراجعه‌ نموده‌، اخذ می‌نمودند و میخوردند و به‌ مفاسد و پی‌آمدهای‌ آن‌ گرفتار می‌شدند. امّا زنهای‌ أعیان‌ و پولدار ابداً از اینها مصرف‌ نمی‌نمودند؛ و مَثل‌ «مرگ‌ حقّ است‌ امّا برای‌ همسایه‌» خوب‌ در اینجا مصداق‌ و موضوع‌ روشنی‌ پیدا میکرد.


بسیاری‌ از زنان‌ مؤمنه‌ هم‌ در وقت‌ زیارت‌ مشاهد مشرّفه‌، و در وقت‌ حجّ بیت‌ الله‌ الحرام‌، برای‌ جلوگیری‌ از عادت‌ ماهیانه‌ و قدرت‌ بر عمل‌ مشروط‌ به‌ طهارت‌ از این‌ قرص‌ها میخوردند، که‌ هم‌ کسالت‌ و مرض‌ جسمی‌، و هم‌ در بعضی‌ از أوقات‌ کسالت‌ روانی‌ پیدا می‌نمودند. و علاوه‌ چه‌ بسا عادت‌ ماهیانه‌شان‌ خراب‌ و دگرگون‌ می‌شد؛ و به‌ قول‌ معروف‌ از اینجا مانده‌ و از آنجا رانده‌ می‌شدند. هم‌ عملشان‌ خراب‌ می‌شد و هم‌ بهره‌ معنوی‌ و روحی‌ از این‌ زیارت‌ و مناسک‌ نمی‌بردند.


شارع‌ مقدّس‌ اسلام‌ برای‌ زنان‌ حائض‌ تکلیف‌ خاصّی‌ مقرّر کرده‌ است‌ که‌ با بجا آوردن‌ آن‌ هم‌ حجّشان‌ صحیح‌ است‌ و هم‌ عمره‌شان‌. دیگر در اینصورت‌ چرا در کار او تصرّف‌ کنیم‌؟ تصرّفی‌ که‌ چه‌ بسا موجب‌ بطلان‌ عمل‌ میشود و حجّ و عمره‌ صحیح‌ و مطلوب‌ را که‌ پیغمبر به‌ بعضی‌ از زوجات‌ خود دستور دادند و آنها عمل‌ نمودند، با دست‌ خود و تصرّف‌ خود آلوده‌ و مشتبه‌ سازیم‌؛ و عمل‌ یقینی‌ را بصورت‌ عمل‌ مشکوک‌ انجام‌ دهیم‌؟!

-------------------------------------


[25] ـ قسمتی‌ از آیه‌ 179، از سوره‌ 7: الاعراف‌: وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ والإنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لایَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لایُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ ءَاذَانٌ لایَسْمَعُونَ بِهَآ أُولَـٰٓئکَ کَالأنْعَـٰمِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَـٰٓئکَ هُمُ الْغَـٰفِلُونَ «و هر آینه‌ تحقیقاً ما برای‌ جهنّم‌ بسیاری‌ از افراد جنّ و از افراد انسان‌ را آفریده‌ایم‌؛ آنهائیکه‌ دل‌ دارند ولی‌ با آن‌ نمی‌فهمند؛ و چشم‌ دارند ولی‌ با آن‌ نمی‌بینند؛ و گوش‌ دارند ولی‌ با آن‌ نمی‌شنوند. ایشان‌ همانند حیوانات‌ (گاو و شتر و گوسپند) هستند بلکه‌ راهشان‌ از آنها گم‌تر و به‌ هلاکت‌ و نیستی‌ و نابودی‌ نزدیکتر است‌. ایشان‌ کسانی‌ هستند که‌ در غفلت‌ بسر می‌برند.»


[26] ـ قسمتی‌ از آیه‌ 72، از سوره‌ 17: الإسرآء: وَ مَن‌ کَانَ فِی‌ هَذِهِ أَعْمَی‌ٰ فَهُوَ فِی‌ الآخِرَةِ أَعْمَی‌ٰ وَ أَضَلُّ سَبِیلا «و کسی‌ که‌ در این‌ دنیا کور باشد، او در آخرت‌ کور است‌؛ و راهش‌ گم‌تر و به‌ هلاکت‌ و نابودی‌ نزدیکتر است‌.»


[27] ـ عزل‌ عبارت‌ است‌ از کناره‌ گیری‌ مرد از زن‌، و در اینجا ـ همانطور که‌ بیان‌ شد ـ به‌ معنای‌ کناره‌ گیری‌ خاصّی‌ است‌ که‌ بدان‌ وسیله‌، مرد نطفه‌ را در خارج‌ از رحم‌ زن‌ بریزد.


[28] ـ ص‌ 19 از همین‌ کتاب‌ و نیز در تعلیقه‌ آن‌ آوردیم‌ که‌ این‌ حدیث‌ را حاکم‌ در «المستدرک‌» ج‌ 4، ص‌ 69 با إسناد خود از دختر وهب‌ أسدیّه‌ روایت‌ می‌کند که‌: قالَتْ: وَسُئِلَ رَسولُ اللَهِ صلَّی‌ اللهُ عَلَیه‌ وَ ءَالِهِ وَ سلَّم‌ عَنِ الْعَزْلِ، فَقالَ: هُوَالْوَأْدُ الْخَفِیُّ. 

در «إحیاء العلوم‌» ج‌ 4 ص‌ 242 از رسول‌ خدا صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ روایت‌ میکند درباره‌ کسیکه‌ عزل‌ را ترک‌ کرده‌ و نطفه‌ را در جای‌ خودش‌ استقرار داده‌ است‌، که‌ برای‌ او ثواب‌ کسی‌ است‌ که‌ از آن‌ جماع‌ متولّد شده‌ و زندگی‌ نموده‌ و در سبیل‌ خدای‌ تعالی‌ به‌ شهادت‌ رسیده‌ است‌، واگرچه‌ از آن‌ جماع‌ بچّه‌ای‌ برای‌ او متولّد نشود. (أَنَّ لَهُ أَجْرَ غُلامٍ وُلِدَ لَهُ مِنْ ذَلِکَ الْجمَاعِ وَ عَاشَ فَقُتِلَ فِی‌ سَبِیلِ اللَهِ تَعَالَی‌، وَ إنْ لَمْ یُولَدْ لَهُ.)


[29] ـ دکتر پروفسور سیف‌ الدّین‌ نبوی‌ تفرشی‌ در کتاب‌ «درمان‌ رایگان‌ با ورزش‌» ص‌54 گوید: در بدن‌ زنان‌ یک‌ آنزیمی‌ وجود دارد به‌ نام‌ «آلفالیپو پروتئین‌ کلسترول‌» که‌ این‌ آنزیم‌ در نزد مردان‌ خیلی‌ کمتر وجود دارد و در نتیجه‌ وجود این‌ آنزیم‌ است‌ که‌ زنان‌ در عمر دوّم‌ و سوّم‌ یعنی‌ قبل‌ از یائسگی‌ خیلی‌ کمتر به‌ بیماریهای‌ عروقی‌ قلب‌ و آنفارکتوس‌ مبتلا میشوند مگر آنکه‌ زنان‌ در دوران‌ یادشده‌ از قرص‌های‌ ضدّ آبستنی‌ و سیگار زیاد استفاده‌ نمایند که‌ در اینصورت‌ خطر ابتلاء به‌ بیماری‌ عروقی‌ و آنفارکتوس‌ قلبی‌ به‌مانند مردان‌ افزایش‌ می‌یابد.

------------------------------------------------------------------------------------


سلامت‌ زن‌ در آنست‌ که‌ یا حامله‌ باشد و یا بچّه‌ شیر دهد


ادامه دارد ............

نظرات  (۲)

لطفا به من سری بزن و نظرت رو بگو اگه میشه به مطالبم هم + بده.
پاسخ:
سلام علیکم
چشم
مفید بود ممنونم.
پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
اسلام کوئست