اسلام کوئست
yemen
کاهش جمعیت ضربه سهمگین بر پیکر مسلمین --شماره هشتم :: کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

کتابی است نوشته ی علامه محمد حسین حسینی طهرانی رحمه الله
----------------------
اصل‌ این‌ رساله‌ قسمتی‌ از جلد اوّل‌ «نور ملکوت‌ قرآن‌» می‌باشد ، که‌ به‌ تفسیر آیۀ : وَ لَا یَقْتُلْنَ أَوْلَـٰدَهُنَّ پرداخته‌ و به‌ جهت‌ اهمّیّت‌ مطالب‌ ، از آن‌ کتاب‌ استخراج‌ و بطور مستقلّ به‌ نام‌ «رسالۀ نکاحیّه‌» منتشر گردید .
و چون‌ در حین‌ طبع‌ این‌ رساله‌ که‌ از ارتحال‌ فقید معظّم‌ ، رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌ پنج‌ سال‌ می‌گذشت‌ و در این‌ مدّت‌ با عنوان‌ تنظیم‌ خانواده‌ و کنترل‌ جمعیّت‌ فعّالیّتهای‌ چشمگیری‌ به‌ وقوع‌ پیوست‌ ؛ حضرت‌ آیة‌ الله‌ علاّمه‌ اقدام‌ به‌ نوشتن‌ تذییلاتی‌ بر این‌ رساله‌ فرموده‌ و با عطف‌ جملۀ «کاهش‌ جمعیّت‌ ، ضربه‌ای‌ سهمگین‌ بر پیکر مسلمین‌» نام‌ رسالۀ نکاحیّه‌ را تفسیر نموده‌اند .
در این‌ تذییلات‌ که‌ شامل‌ سیزده‌ مطلب‌ میباشد مسألۀ کنترل‌ جمعیّت‌ از دیدگاه‌ قرآن‌ و اسلام‌ مورد تحلیل‌ قرار گرفته‌ و در آن‌ از سیاستهای‌ مزوّرانۀ استکبار در جهت‌ کاهش‌ قوّت‌ مسلمین‌ پرده‌ برداشته‌ شده‌ است‌ .
--------------
امام خامنه ای فرمود:
مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست.۱۳۹۲/۰۹/۱۹
-------------
امام خامنه ای فرمد:
یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، تن او میلرزد، این مسئله‌ی جمعیّت است.۱۳۹۲/۰۹/۱۹
--------------

امام خامنه ای

http://www.noorhadith.ir/

خبر گزاري قراني جمهوري اسلامي ايران www.iqna.ir

دريافت كد لوگو

قسمت هشتم

فسمت هفتم از اینجا

                              

هیچ‌ بنائی‌ در اسلام‌ محبوبتر از ازدواج‌، در نزد خداوند نیست‌


و نیز از صدوق‌ با إسناد خود از حضرت‌ امام‌ محمّد باقر علیه‌ السّلام‌ روایت‌ است‌ که‌: رسول‌ خدا صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ فرمود:

مَا بُنِیَ بِنَآءٌ فِی‌ الاسْلامِ أَحَبُّ إلی‌ اللَهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ التَّزْوِیِجِ. [43]

«هیچ‌ بنائی‌ در اسلام‌ محبوب‌تر از بنای‌ تزویج‌، در نزد خداوند عزّ و جلّ پایه‌گذاری‌ نشده‌ است‌.»


و نیز از صدوق‌ در «خصال‌» در حدیث‌ أربعمأة‌ از أمیرالمؤمنین‌ علیه‌السّلام‌ وارد است‌ که‌ فرمود:

تَزَوَّجُوا فَإنَّ التَّزْوِیجَ سُنَّةُ رَسُولِ اللَهِ صَلَّی‌ اللَهُ عَلَیْهِ وَ ءَالِهِ فَإنَّهُ کَانَ یَقُولُ: مَنْ کَانَ یُحِبُّ أَنْ یَتَّبِـعَ سُنَّتِی‌ فَإنَّ مِنْ سُنَّتِیَ التَّزْوِیجَ. وَ اطْلُبُوا الْوَلَدَ! فَإنِّی‌ مُکَاثِرٌ بِکُمُ الأمَمَ غَدًا وَ تَوَقَّوْا عَلَی أَوْلادِکُمْ مِنْ لَبَنِ الْبَغِیِّ مِنَ النِّسَآءِ وَ الْمَجْنُونَةِ فَإنَّ اللَبَنَ یُعْدِی‌. [44]


«ازدواج‌ کنید! زیرا که‌ تزویج‌ سنّت‌ رسول‌ خدا صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌ است‌! چون‌ او چنین‌ میگفت‌: کسی‌ که‌ دوست‌ دارد از سنّت‌ من‌ پیروی‌ کند، بداند که‌: از جمله‌ سنّت‌ من‌ ازدواج‌ است‌. و دنبالِ پیدا کردن‌ بچّه‌ باشید! زیرا که‌ من‌ در فردای‌ قیامت‌ با شما امّت‌ مسلمان‌، میخواهم‌ تعداد امّتم‌ را از سائر امّت‌ها بیشتر کرده‌ باشم‌! و متوجّه‌ باشید که‌ از شیرِ زن‌ زناکار و زن‌ دیوانه‌ به‌ بچّه‌های‌ خود ندهید! زیرا که‌ شیر اثر میگذارد و از آن‌ زن‌ به‌ طفل‌ سرایت‌ می‌کند.» [45]


باری‌ از این‌ مطالب‌ معلوم‌ شد که‌: دین‌ مقدّس‌ اسلام‌ تا چه‌ اندازه‌ در امر زواج‌ و نکاح‌ اهتمام‌ دارد؛ و تا چه‌ اندازه‌ در تکثیر نسل‌، و زیادی‌ أولاد ترغیب‌و تشویق‌ بعمل‌ آورده‌ است‌.

                                        


وظیفۀ دولت‌ اسلام‌ در فراهم‌ کردن‌ تسهیلات‌ ازدواج‌

بر عهده‌ حکومت‌ اسلام‌ است‌ که‌ راه‌ تزویج‌ را به‌ روی‌ مردم‌ باز کند؛ و مشکلات‌ دختر و پسر و زن‌ ومرد را در این‌ امر از میان‌ بردارد؛

تا با برنامه‌های‌ صحیح‌، دختران‌ و پسران‌ در ابتدای‌ بلوغ‌ بتوانند ازدواج‌ کنند و اولاد بیاورند،

و در عین‌ حال‌به‌ تحصیل‌ علوم‌ لازمه‌ نیز بپردازند، بطوری‌ که‌ ازدواج‌ ابداً مانع‌ پیشرفت‌ و ترقّی‌ نباشد، و داشتن‌ اولاد یک‌ أمر طبیعی‌ و معمولی‌ و قابل‌ سازش‌ با صنعت‌ و فنّ و حرفه‌ و علم‌ به‌ شمار آید.

در حکومت‌ اسلام‌ مردانی‌ که‌ در معرکه‌ جنگ‌ و جهاد به‌ درجه‌ شهادت‌ می‌رسند، باید برای‌ ازدواج‌ زنان‌ آنها برنامه‌ درست‌ تنظیم‌ گردد که‌ پس‌ از انقضای‌ عِدّه‌ فوراً شوهر کنند و بی‌سرپرست‌ نگردند و بدون‌ شوهر نمانند؛ و نیز اولاد متعدّد بیاورند تا به‌ زودی‌ محلّ خالی‌ مجاهدین‌ پر گردد.

میل‌ جنسی‌ از غرائز است‌؛

                                              بهیچ وجه‌ نمی‌توان‌ جلوی‌ آن‌ را گرفت‌.


غایة‌الامر باید از راه‌ صحیح‌ و نکاح‌ مشروع‌ به‌ عمل‌ آید،


و گرنه‌ خدای‌ ناکرده‌ عواقب‌ ناپسندی‌ را به‌ دنبال‌ می‌آورد، و دختر جوانی‌ که‌ شوهرش‌ شهید شده‌ است‌ یا باید تحمّل‌ رنج‌ نماید و زندگی‌ عسرت‌ بار خود را با میل‌ به‌ ازدواج‌، بدون‌ ازدواج‌ بگذراند، و یا خواهی‌ نخواهی‌ با گرفتن‌ رفیق‌ پنهانی‌ (اتِّخاذِ أَخْدَان‌) راهی‌ را بر خلاف‌ شرع‌ بپیماید.


پری‌ رخ‌ تاب‌ مهجوری‌ ندارد         چو در بستی‌ ز روزن‌ سر بر آرد


طبق‌ گزارش‌ بعضی‌ از محاکم‌ عدلیّه‌ و اداره‌ آمار، امروزه‌ در ایران‌ چهارمیلیون‌ و هفتصد هزار زن‌ بدون‌ شوهر وجود دارد. باید به‌ حال‌ این‌ معصومان‌ فکری‌ کنند، و با بهترین‌ وجهی‌ برنامه‌ ازدواج‌ آنها را تنظیم‌ نمایند. تا مانند اداره‌ بسیج‌ و سپاه‌ و رسیدگی‌ از جهت‌ امور مالی‌ به‌ خانواده‌های‌ شهدا، اداره‌ای‌ مستقلّ و عظیم‌ و مهمّ جهت‌ ازدواج‌ آنها بدون‌ زحمت‌ و موانع‌ خارجی‌، و بدون‌ برخورد با مشکلاتی‌ فراهم‌ گردد.


بار پروردگارا ما از تو میخواهیم‌ تا ملّت‌ مسلمان‌ را بر نهج‌ قانون‌ قرآن‌ و سنّت‌ پیغمبرت‌، بر بهترین‌ سبل‌ سلام‌ و صراط‌ مستقیم‌ از رُشد و ارتقاء در مسیر رضا و تقرّب‌ به‌ سوی‌ خودت‌ حرکت‌ دهی‌! مردان‌ و زنانشان‌ را متعهّد و برومند و سالم‌ و سعید گردانی‌! اطفالشان‌ را عالم‌ و متّقی‌ و پرتلاش‌ فرمائی‌! نسلشان‌ را فراوان‌ و طیّب‌ و پر برکت‌ نمائی‌! و تا روز باز پسین‌ مؤمن‌ و عارف‌ و سالک‌ سبیل‌ خودت‌ و امام‌ زمانت‌ قرار دهی‌! دشمنانشان‌ را مخذول‌ و منکوب‌ کرده‌، آنان‌ را به‌ پاداش‌ حیله‌های‌ مکّارانه‌ و نقشه‌های‌ خَدّاعانه‌ به‌ زندگی‌ ضَنْک‌ و معیشت‌ نکبت‌ بار، بدست‌ مسلمانان‌ غیور و با حمیّت‌ تنازل‌ دهی‌! و در روز قیامت‌ به‌ بدترین‌ عذابِ افرادی‌ که‌ دشمن‌ جامعۀ بشریّت‌ و سلامت‌ افراد می‌باشند گرفتار کنی‌!


«اللَهُمَّ أَعِزَّهُ وَ أَعْزِزْبِهِ، وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ، وَ انْصُرْهُ نَصْرًا عَزِیزًا، وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحًا یَسِیرًا، وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا.اللَهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِینَکَ وَ سُنَّةَ نَبِیِّکَ حَتَّی‌ لایَسْتَخْفِیَ بِشَیْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ.

اللَهُمَّ إنَّا نَرْغَبُ إلیکَ فِی‌ دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الاسْلَامَ وَ أَهْلَهُ، وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ، وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إلی‌ طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إلی‌ سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الآخِرَةِ!» [46]


«بار پروردگارا! ما جمیع‌ گروه‌ شیعیان‌ از تو خواهانیم‌ که‌: وی‌ را عزّت‌ ده‌! و ما را به‌ نیروی‌ امامتش‌ عزّت‌ بخش‌! و وی‌ را یاری‌ کن‌! و ما را به‌ نیروی‌ ولایتش‌ پیروز فرما! و چنان‌ مددی‌ در مرز اقتدار و حکومتش‌ به‌ او بنما که‌ نقصان‌ و شکستی‌ در آن‌ راه‌ نیابد! و فتح‌ و گشایشی‌ آسان‌ به‌ وی‌ عنایت‌ کن‌ تا رنجی‌ و مشکله‌ای‌ را درخود نپروراند! و از نزد خودت‌ قدرت‌ با پشتوانه‌ای‌ بدو نصیب‌ فرما تا فتور و سستی‌ از دنبالش‌ نباشد!بار پروردگارا! دینت‌ و سنّت‌ پیامبرت‌ را به‌ دست‌ با کفایتش‌ آشکار فرما تا آنکه‌ چیزی‌ از بیان‌ حقّ و عمل‌ به‌ حقّ، بخاطر ترس‌ و نگرانی‌ احدی‌ از خلائقت‌ پنهان‌ نماند!بار پروردگارا! ما با تضرّع‌ و ابتهال‌ نیازمندانه‌ به‌ درگاه‌ تو از سویدای‌ دل‌ خواهانیم‌ تا دولتی‌ بزرگوارانه‌ پیش‌ آوری‌ که‌ در آن‌ دوران‌، اسلام‌ و یاورانش‌ را سربلند فرموده‌، نفاق‌ و پیروانش‌ را ذلیل‌ و خوار گردانی‌! و ما را در آن‌ دوره‌ از زمرۀ دعوت‌ کنندگان‌ خلق‌ به‌ اطاعتت‌، و از پیشوایان‌ آنها در راه‌ رضای‌ به‌ فرمانبرداریت‌ قرار دهی‌! و بدین‌ سبب‌ از مواهب‌ نفیسه‌ و کرامتهای‌ موهوبۀ خزانۀ جودت‌ در دنیا و آخرت‌ روزی‌ ما فرمائی‌!»

للّه‌ الحمد و له‌ الشّکر که‌ استخراج‌ و تحریر این‌ رسالۀ کریمه‌ از «نور ملکوت‌ قرآن‌» با تسمیۀ آن‌ به‌ «رسالۀ نکاحیّه‌» مفسَّر به‌: کاهش‌ جمعیّت‌، ضربه‌ای‌ سهمگین‌ بر پیکر مسلمین‌ بحول‌ و قوّۀ الهی‌ ختم‌ گردید.


رَبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنَا وَ إِلَیْکَ أَنَبْنَا وَ إِلَیْکَ الْمَصِیرُ [47]

رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّآ إِنَّکَ أَنتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ [48]


هفدهم‌ شهر محرّم الحرام ‌ 1415 هجریّۀ قمریّه در بلدۀ طیّبۀ مشهد مقدّس‌ رضوی‌ عـلـی‌ ثاویـه‌ آلاف‌ الـتّحـیّة‌ و الإکـرام‌ و الصّـلـوة‌ و السّـلام‌

عبده الفقیر سیّد محمّد حسین‌ الحسینیّ الطّهرانیّ



لحاظ‌ ننمودن‌ آراء مخالفین‌، در مسأله‌ کاهش‌ جمعیّت‌....................

ادامه دارد......


------------------------------------------------------------------------------------------------


[43] ـ «وسآئل‌ الشّیعة‌» طبع‌ حروفی‌، ج‌ 14، باب‌ 1، ص‌ 3

[44] ـ همان‌ مصدر، باب‌ 1، ص‌ 3 و 4

[45] ـ قاضی‌ قضاعی‌ در شرح‌ فارسی‌ «شهاب‌ الاخبار» در ضمن‌ بیان‌ و شرح‌ کلمات‌ قصار پیغمبر اکرم‌ صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ در ص‌ 14 به‌ شمارۀ‌ 29 آورده‌ است‌ که‌: الرِّضَاعُ یُغَیِّرُ الطِّبَاعَ «شیر دادن‌ طبعها را تغییر میدهد» یعنی‌ هرکس‌ که‌ طفلی‌ را شیر دهد آن‌ طفل‌ اخلاق‌ و خوی‌ وی‌ را در خود گیرد.

[46] ـ فقراتی‌ است‌ در توسّل‌ به‌ حضرت‌ إمام‌ زمان‌ حجّة‌ ابن‌ الحسن‌ العسکریّ عجَّل‌ اللهُ تعالَی‌ فَرَجه‌ المبارک‌ که‌ در دعای‌ افتتاح‌ وارد، و در شبهای‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ خوانده‌ می‌شود.

[47] ـ آیۀ 4، از سورۀ 60: الممتحنة‌

[48 ـ آیۀ 127، ازسورۀ 2: البقرة‌



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
اسلام کوئست